Bio zajistí kvalitní spermie…
Bio zajistí kvalitní spermie…
20.08.2009

Potraviny vyráběné bez použití chemických hnojiv či pesticidů obsahují méně škodlivých látek a víc vitamínů. Výsledek je podle rakouské studie mnohem odolnější imunitní systém u lidí, kteří jedí bio potraviny, a u mužů kvalitnější spermie. Tuto informaci zveřejnila Ingrid Kieferová z vídeňského Institutu pro sociální medicínu.
Ze studie zkoumající souvislost mezi pesticidy v potravinách a zdravím spermií vyšli podle doktorky Kieferové výrazně hůře muži, kteří nejedli bio potraviny. Bio produkty totiž vykazují v mnoha případech nižší hodnoty negativních látek.
Chemikálie pesticidy chrání rostliny i zvířata před škůdci. Mají ovšem jednoznačně negativní vliv na vývoj dětí, sdělil primář dětského odd. nemocnice v Sankt Pöltenu Karl Zwiauer.
Chemické pesticidy k hubení plevele a škůdců, stejně jako těžké kovy, které se dostanou v potravě do organismu, mohou trvale poškodit vývoj imunitního systému. To začíná už u plodu v mateřském lůně a zvláště kritický je tento vliv u malých dětí do tří let.

V bio mléce je větší podíl vícenásobně nenasycených mastných kyselin a biologicky vypěstovaným jablkům nebo řepě údajně dávají přednost i zvířata.
Víc než polovina výzkumů ekologicky vyprodukované zeleniny, ovoce, mléka a obilnin kromě toho ukazuje na nižší obsah škodlivých dusičnanů.
Rozdíl mezi oběma druhy potravin neexistuje co do podílu těžkých kovů, protože jejich množství závisí na všeobecném poškození životního prostředí.
Zdroj www.idnes.cz